
-
סרבול כללי בהליכה, ריצה, אומדן מרחקים, נטייה להיתקל בחפצים
-
הימנעות מציור ומפעילויות יצירה למיניהן (גזירה, צביעה, הדבקה)
-
קושי באחזקת העיפרון
תחום המוטוריקה הגסה/עדינה
שפה וחשיבה
-
עיכוב בהתפתחות השפה
-
קושי במודעות פונולוגית (הרגישות לצלילים במילים)
-
דיבור לא ברור, קושי בהיגוי אותיות/מילים, גמגום
-
קושי בשליפה של מילים
-
אוצר מילים דל
-
קושי בזיהוי של אותיות, מספרים, צבעים
-
קושי לשמר רצף (ימות השבוע)
-
חשבון – קושי אומדן (מתקשה לסדר חפצים לפי גודל), קושי בתרגילי חיבור (תחום 10)
רגשי/חברתי/התנהגותי
-
קושי בעיכוב תגובה
-
הימנעות מאינטראקציות עם בני הגיל
-
סף תסכול גבוה – "שובר את הכלים" בכל פעם שמתוסכל.
-
לא מבין הסיטואציה החברתית
ארגון/התארגנות
התארגנות יעילה מצריכה איסוף מידע רלוונטי לפעילות, תכנון המהלכים הדרושים להשגת המטרה וכן בקרה על הביצוע
תפקודים ניהוליים
תהליכים קוגניטיביים גבוהים כגון: פתרון בעיות, קבלת החלטות, תכנון, יוזמה, ויסות עצמי ורגשי, גמישות.
וויסות תחושתי/חושי
היכולת לווסת קלט הגירויים מהסביבה באמצעות החושים שלנו (ראייה, שמיעה, טעם, ריח, מישוש)
-
הימנעות ממגע עם חומרים ומרקמים שונים (דבק, דשא, חול)
-
קושי להימצא לאורך זמן בחללים קטנים ו/או צפופים ו/או רועשים.
-
הימנעות מהשתתפות באירועים הומים ורועשים (ימי הולדת)
-
קושי לעכב תגובה, אימפולסיביות