top of page

ההתאמות בתנאי ההיבחנות באות לידי ביטוי בכמה אופנים:
-
שינויים באופן הצגת הבחינה לתלמיד: הבחינה מוגשת באופן שתאפשר לתלמיד להבין את מטלות הבחינה (מה נדרש ממנו) על אף מגבלות הלקות, כגון הקראת שאלות, מתן קלטת או מתן שאלון בחינה עם דפוס מוגדל.
-
שינויים באופן מתן התשובות על ידי התלמיד: השינויים מאפשרים לתלמיד לענות על
הבחינה בדרך שלקות הלמידה לא תפגע בהערכת ידיעותיו, כגון התעלמות משגיאות כתיב, הכתבה לבוחן ניטראלי ושכתוב בשל כתב יד שאינו קריא דיו. -
שינויים בהקצאת הזמן: תלמיד שקצב הביצוע שלו איטי מגורמים שונים הנובעים מלקות הלמידה, מקבל תוספת זמן.
-
שינויים במהות הבחינה: מצמצמים לתלמיד את החומר לבחינה או בוחנים אותו בעל פה.
bottom of page